2011. május 26., csütörtök

Török a szegfű?

Hogy miért nevezik törökszegfűnek, a kétnyári színes, kb. hatvan centis kis virágot nem tudom. Kerestem eredetére utaló leírásokat, de a nevén kívül mást semmit nem találtam. Én tavaly vetettem ezeket a növényeket, amiket a képen látsz. Első évben csak levelet hoztak, majd idén már színpompás virágaival is örvendeztettek. 
A szegfű valahogy nem trendi dolog, de nem csak nekünk a Keleti Blokk lakóinak vannak ellenérzései vele. Mi magyarázhatjuk, hogy a Párt virága, minden nőnap és névnap kedvelt virága a múlt század végén, főleg a piros, a vörös. A  Szex és New Yorkban Carryék is kategóriának tartják azt a pasit, aki szegfűt hoz ajándékba. Akkor most, a szegfű eredeténél fogva egy ciki növény?
Nem lettem szegfű rajongó, de a törökszegfű egy kis tömött csokorban nagyon tetszik. Vágott virágnak sokáig eláll, de legszebb a lépcső mellett. Nézd csak!

 
Ugye,  nem is ciki a szegfű? Legalábbis a török nem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...