2011. május 14., szombat

Fűszerkert

Már láthattátok, hogy mindig van valami, ami "bekattan" nálam. Hát egy- két éve kezdődött ez a gyógynövény és fűszernövény kattanás is. Ezért egy közösségi gyógynövénykertet is létrehoztunk fiatalok a településünkön. Na, de erről majd máskor. 
Szóval vannak ezek a nagyon kis hívogató fűszernövények, amiket minden Spar, Tesco és egyéb hiper-szuper zöldséges részlegén meg lehet találni. És én nagyon szeretem is ezeket, csak egy a probléma velük, hogy úgy, abban a formátumban, ahogy árulják őket, általában két hetet bírnak vagy néha még annyit sem. Viszont! Ha átülteted, nagyobb életteret adsz nekik, akkor akár ezek a kis olcsó növények is valóban adhatják a friss fűszerkészleted alapját. 
Persze azért én azt ajánlom, hogy keress fel egy kertészetet és ott vedd meg a növényeket vagy kérj a szomszédból, de ha nincs a közelben egyik sem, akkor maradnak a nagyáruházak. 
Ebben a bejegyzésben csak néhány ízelítőt hoztam.
Vertikális kertek, akár fűszereknek is.
Fűszerspirál helyben talált kövekből.
Téglából épített fűszercsiga. Ezt éppen beültetés után kapták lencsevégre.
Fűszercsiga sok növénnyel, cseréppel és még díszek is vannak benne.
Fűszerkert kosarakban és dézsában. A kosarak alá kis fa léceket tett, hogy ne rohadjon be alatta a víz és ne menjenek tönkre már egy nyár alatt a kosarak.
Virágágy és fűszerkert egyben, szeretem a vegyes megoldásokat.
Dézsában, forgáccsal, ami a gazolástól és a kiszáradástól is megvédi a kis növényeket.
Ez nem az én stílusom, de attól még látom, hogy nagyon kompakt az egész. Még az ollónak is van helye.
Néhány óra alatt elkészíthető ez a klasszikus kolostorkertekre emlékeztető mini kert.
Ez csak egy kis ízelítő volt, de ígérem a témát folytatom!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem a fűszernövényeket. Nekem is van nagyon sok a kertben. Akinek nincs kertje egy két ötletet tudok adni, hogy nektek is lehessen erkélyen vagy az ablak párkányokon. Ha átülteted, teheted a nagyitól megmaradt, kiszuperált zománcos kis fazékba, nem használt felmosó vödörbe (persze nem műanyagba), régi virágcserepekbe, amiket először jól moss le, fesd színesre és már ültetheted is bele a fűszernövényeket. Napra tedd és sokat locsold őket! Nagyon hálásak finom illatukkal, szépségükkel és nem utolsósorban finomabbá teheted velük a főztjeidet családod számára.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...