2013. február 8., péntek

Kézművesek, Alkotók Sorozat- Bigyó Művek


Kézművesek, alkotók sorozat újabb darabját olvashatjátok, ahol ahogy a cikk címe is jelzi magyar kézműveseket és alkotókat mutatok be. Célom, hogy minél többen megismerjük a fiatal, kevésbé fiatal művészeket és amikor ajándékot, meglepetést keresünk magunknak vagy másoknak, akkor jusson eszünkbe, hogy vásárolhatunk tőlük egyedi termékeket. A Bigyó Művek alkotójával beszélgettem, Garamvölgyi Gerdával. Gerda, úgy hoz színeket, jókedvet, élénk ékszereivel az életünkbe, ahogy a Gerda vitt megváltást a kis Kay életébe a Hókirálynőben.

Mesélj magadról, kicsit kérlek! Mi az, amit szeretnél megosztani magadról? 
Imádom a különleges, élénk színeket-ez az ékszereimen is látszik- jó kedvre derítenek. Ha nem ékszereket készítek, akkor leginkább a konyhában vagyok, sütök, főzök, az ételeket is szeretem minél színesebben tálalni, vagy a tervezőtársaimmal együtt létrehozott közös helyünkön, a WonderLAB-ben vagyok megtalálható. Budapesten élek a barátommal és a cicánkkal, Pookával.

Mikor kezdtél ékszerkészítéssel foglalkozni? Mi vitt rá az alkotásra? Hogyan kezdődött? Miért az név?
Gyerekkoromtól készítgettem mindenféle egyszerűbb ékszereket, az üveggel 5 éve kezdtem el foglalkozni. Mindig is megfogott, mint alapanyag, ezért sokáig kutattam tanfolyamok után, hogy megtanulhassak dolgozni vele. Aztán az itthoni tanfolyamok után egy nyaralás alkalmával rábukkantam egy Marseilles-i üvegstúdióra, ahol magánórákat vettem és rengeteg fortélyt megtanultam, azóta folyamatosan üvegezek...
A név a régi becenevemből ered (bigyó) és mivel végülis  kis színes bigyókat készítek, így adta magát a dolog.

  Mit tervezel 2013-ra? Milyen újításokat, mik maradnak meg a régi termékeid közül?
 A régi termékek közül maradnak a minimál, egyszínű ékszerek, mindenféle fazonban és méretben, de rengeteg újdonságot is tervezek. Folyamatban van egy ezüsttel kombinált kollekció tervezése és az ékszereken túl szeretnék egy kicsit elmenni a konyha irányába is (mivel imádok főzni) és étkezéshez használható tárgyakat is készíteni. 

Melyik most a kedvenc ékszered, sorozatod?
A kollekció, amin éppen dolgozom, de egyelőre erről többet még nem árulhatok el . Teljesen új színek és árnyalatok lesznek benne az eddigi készlethez képest, és ez most nagyon feldob. Az örök kedvencem a triplett sorozat, három különböző gyűrűt vagy medált lehet összekombinálni tetszés szerint, így szinte teljesen egyedi darabot tud mindenki választani magának.

Hol találkozhatnak termékeiddel a vásárlók?
Legegyszerűbben és legényelmesebben a webshopomban, de aki közelebbről is szeretné szemügyre venni őket, azt szeretettel látom a Wonderlab nevű üzletben, amit december elején nyitottunk több tervezőtársammal együtt, itt szinte a teljes kínálat megtalálható. Valamint vásárokon is részt szoktam venni, leggyakrabban a WAMP-on. 

  Mi inspirál leginkább az alkotásra? Miből merítesz ihletet? 

Leginkább a színek és a hozzájuk kapcsolódó mindenféle hangulatok, vagy véletlenül felbukkanó élénk színű tárgyak. Ha épp ihlet híján vagyok, gyakran nézegetek lakberendezési és gasztro magazinokat, oldalakat. Sokszor találok bennük olyan tárgyakat, képeket, amik nem feltétlenül kapcsolódnak az ékszerkészítéshez, de elindítanak egy-egy új gondolatot.




Mi üzensz az Otthon Vidéken olvasóinak?
Próbálják megtalálni azt az elfoglaltságot, tevékenységet, ami napi szinten örömet tud okozni nekik és amitől teljesebbnek érzik a napjaikat/magukat.

Ha tetszenek a Bigyó Művek ékszerei akkor látogass el a webshopba is, ahol további színes ékszereket találsz. 
Köszönöm a beszélgetést! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...