2013. szeptember 25., szerda

Vass Virág: Ringass, Amadeus - könyvajánló

Tinédzserkoromban elképzeltem, hogy egyszer, majd ha nagyon sok időm lesz készítek egy időszalagot. És arra ráírok mindig szerintem fontos történelmi, kulturális eseményt. Tervezgettem, hogy készítek egy ilyet a történelmi, irodalmi tanulmányaim alapján. Már akkor sem értettem, hogy miért nem képesek egyszerre tanítani például a Reform- kort történelemből és irodalomból. Talán, mert úgy, szerencsétlen diák képes lenne megérteni az adott korban íródott verseket, műveket, mert legalább egy picit értené a kort, az eszméket, a vágyakat, persze amennyire megérthet az ember bármit is a múltból....
Amikor egyetemre felvételiztem készítettem egy időszalagot, de ez csak a XIX. XX. századot ölelte fel, imádtam már elkészíteni is, aztán nézegetni. De itt, nem elégedtem meg a történelmi eseményekkel és az általam fontosnak ítélt kulturális eseményekkel, voltak benne irodalmi művek, festők- szobrászok életrajzi adatai, híres épületek építésének évei és megtűzdeltem a nyári olimpiák évszámával is. 
A fenti történet is mutatja, hogy szeretem az összefüggéseket, a kutatós feladatokat, kérdéseket. Imádom azokat a regényeket, amiken gondolkozni kell. Izgalommal tölt el, amikor az első fejezetek során se kép, se hang, azt sem tudom ki-kivel van. 
Vass Virág író- újságíró, 5. regénye pontosan ebből a fajtából származik. Úgy ugrál az idősíkok között, ahogy a földrajzi helyeket váltogatja. Járunk Berlinben, a Balatonnál, Budapesten, Konstantinápolyban egyaránt. Imádom, amikor korokról, eseményekről úgy tudok meg nagyon sokat, hogy közben szórakozom. 
A magyar Bori, a német Jonas és a török Arika különös szerelmi háromszögének története, megspékelve gyerekkel, megannyi titokkal, a berlini Fallal, a páneurópai piknikkel, esküvői ruhaszalonnal, a Lágymányosi Konstantinápollyal. 
 A könyv amellett, hogy felettébb szórakoztató, nagyon elgondolkodtató is. Milyen apró, eseményeken, mondatokon múlnak a sorsok, életek.
A spirituális oldala, a családi karma, a családi sorsok vonal, nincs teljesen kifejtve, mindenkinek mást vesz be a gyomra. De talán az igazán materialisták is elgondolkoznak a szórakoztató könyv olvasása során, hogy a világot lehet, hogy valóban valami magasabb rendű, valamilyen felsőbb hatalom irányítja. Lehet az Isten, Allah vagy éppen az energia, ki-ki hogyan véli, mit hisz, nem számít, a végzet úgyis bekövetkezik.

Forrás
 Nekem a Balaton a riviérai.
Felirat hozzáadása

Balatoni hajókirándulás a nyolcvanas években.
Forrás
 1989-ben járunk Berlinben.
Forrás
 Konstantinápoly Budapesten.
Az ajánló alapján kedvet kaptál, hogy te is bekukucskálj Vass Virág világába?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...